شرکت مهندسی آدورا فراز آریا دوستدار همیشگی طبیعت

مقاومت در برابر آتش در درب های چوبی دود بند ایرانی

  • درب های مقاوم در برابر آتش شامل چهارچوب، لنگه درب ، نوار دودبند، دستگیره آنتی پنیک، دستگیره پشت و آرام بند و غیره می باشد و برای نصب در دهانه های طراحی شده  در ورودی راه پله های طبقات می باشد..

    فضای نصب درب می بایست در زمان طراحی و اجرای ساختمان در نظر گرفته شود که حداقل عرض آن 100 سانتی متر و حداکثر 120 سانتی متر جهت درب های تک لنگه باشد  و درب ها می بایست بر روی ساب فریم که با قوطی های 40*80 و یا 30*60 که با نازک کاری ساختمان همباد می باشد نصب گردد.

    به طوری که در زمان آتش سوزی، ظرفیت لازم خروج اضطراری از راه پله را فراهم نماید و مانع انتقال دود و حریق به سایر واحدها و محیط ها گردد و راه پله را به محیطی امن تبدیل سازد.

    زمان مقاومت درب ها در برابر حریق مطابق با  مبحث سوم قوانین ملی ساختمان می باشد.

    درب ضد حریق، محدودیت انتشار آتش سوزی به  ساختمان های مجاور و تخلیه افراد، سرعت  تیم های نجات را فراهم می کند.

    الزامات مشخص شده فوق معمولا به صورت جداگانه در نظر گرفته نمی شوند (به عنوان مثال ، محدودیت انتشار آتش سوزی به  ساختمان های مجاور و تخلیه افراد،سرعت  تیم های نجات)، بنابراین استفاده از درب مقاوم حریق میتواند همزمان چندین نقش را در طول آتش سوزی انجام دهد..

    انجام صحیح این نقش توسط درب به عناصر دیگر مانند طراحی و اجرای صحیح در نصب درب وابسته می باشد.

    کالا با کیفیت ایرانی و یا وارداتی و طراحی و اجرای صحیح نصب درب  به این دلیل است که در صورت آتش سوزی می بایست در یک دوره زمانی خاص در برابر حریق مقاومت داشته باشد و از حالت اصلی خارج نگردد وتغیر شکل ندهد و همچنین اختلالی استفاد از یراق آلات بوجود نیاید.

    برای جلوگیری از توسعه حریق از اتاق یا یک منطقه خاص که آتش سوزی آغاز شده است و برای دوره زمانی که آتش و دود به سایر اتاق ها یا مناطق پخش شوند این اجازه را می دهد که تخلیه افراد  از طریق جلوگیری از انقال حرارت و دود  و تسهیل فعالیت های تیم نجات براحتی صورت پذیرد.

    درب ها در کلاس ها و  طبقه بندی های مناسب  با  مقاومت های متغیر در برابر آتش، می تواند چنین شرایطی را برآورده سازد.

    هر کشوری شرایط  و استانداردهای مختلفی در مورد مقاومت آتش درب دارد که مطابق با مقررات ملی ساختمان 3 تنظیم میگردد که مانند سایر قوانین مربوط به ساختمان به هدف استفاده از آن بستگی دارد.

    در ساختمان  هتل، بیمارستان، ساختمان های  اداری، ساختمان های مسکونی و غیره، تابع  این قوانین تعیین شده می باشد.

    درب های ضد حریق ایرانی باعث، جداسازی آپارتمان ها و یا آپارتمان از خیابان  یا جداسازی اتاق ها از راهروهای عمومی، راه پله از زیرزمین، دیگ بخار از اتاق، گاراژ و غیره و یا حیاط از  اتاق زیر شیروانی و غیره،  می گردد.

    درب ضد حریق آتش نشانی معمولا در سه مدل: درب ضد حریق فلزی ، درب ضد حریق چوبی یا درهای ضد حریق شیشه ای می باشد که در تمامی ساختمان ها یی که در ظوابط حریق می باشد در تمامی شهرها (تهران، اصفهان، مشهد،قم، همدان، اراک و…) استفاده میگردد.

    در بسیاری  از ساختمان ها مانند ساختمان های عمومی – مدارس، اتاق های اداری و هتل ها، زیبایی شناسی عمومی در کنار مشخصات فنی درب ضد حریق  در انتخاب رنگ و جنس و همچنین یراق آلات  و درب های دودبند و مقاوم دربرابر حریق مطابق با استانداردهای آتش نشانی اهمیت ویژه دارد و تاثیر زیادی بر انتخاب مشتریان دارد که شرکت های ارائه دهنده درب های آتش نشانی به این موضاعات توجه می نمایند.

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    فهرست مطالب

    ارتباط با ما

    تهران ، خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان خواجه عبداله انصاری، کوچه نورمحمدی

    02125945

    آخرین مقالات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *