شرکت مهندسی آدورا فراز آریا دوستدار همیشگی طبیعت

نصب و راه‌اندازی درب ضد حریق

همان‌طور که می‌دانید درب ضد حریق نقش بسیار مهمی در ایمنی و نجات جان انسان‌ها دارد.این درها در برابر حرارت مقاوم هستند و برای مهار آتش و دود و همچنین خروج اضطراری استفاده می‌شود ازاین‌رو در ساختمان‌های بلند و در راه‌پله‌ها  مورداستفاده قرار می‌گیرد تا مردم  بتوانند راحت فرار کنند.

نصب و راه‌اندازی درب ضد حریق توسط چه کسانی باید انجام شود؟

ازآنجایی گفته شد این درب‌ها نقش مهمی در ایمنی دارند باید به‌صورت اصولی و توسط افراد کار بلد و متخصص نصب شود چراکه اگر نکات ضروری در زمان نصب رعایت نشوند باعث اختلال در عملکرد درب و کاهش ایمنی آن می‌شود. به همین دلیل تنها افرادی که آموزش نصب صحیح را گذرانده‌اند و صلاحیت نصب درب ضد حریق را دارند باید اقدام به این امر کنند.

دستورالعمل نصب و راه‌اندازی درب ضد حریق

به‌طورکلی دستورالعمل نصب و راه‌اندازی در زمان خریداری درب ارائه می‌شود. توصیه می‌شود جهت ایمنی بیشتر عملیات نصب توسط تکنسین ماهر همان شرکتی که درب را خریداری کردید انجام شود.

دستورالعمل نصب و راه‌اندازی درب ضد حریق

نکات ضروری در زمان نصب و راه‌اندازی درب ضد حریق

برای نصب درب ضد حریق می‌بایست نکاتی را برای کیفیت بهتر و سهولت دریافت تأییدیه آتش‌نشانی رعایت کرد.این موارد شامل موارد زیر می‌شود :
درب ضد حریق باید کاملاً صاف و مستحکم نصب شود و به‌صورت صحیح رگلاژ شود. چراکه در غیر این صورت ممکن است که درز یا شکافی در اطراف درب دیده شود در چنین مواقعی ایمنی درب از بین رفته و کلیه هزینه‌های شما به هدر می‌رود.
اگر در زمان نصب شکافی ایجاد شد آن‌ها را باید با عایق‌های حرارتی پوشاند تا در زمان آتش‌سوزی و افزایش دمای محیط منبسط شوند و درزهای اطراف در را به‌طورکلی پُر کنند.
استفاده از یراق‌آلات باکیفیت و به‌کارگیری صحیح آن‌ها از دیگر مواردی است که در زمان نصب باید به آن توجه کرد، باید توجه کرد: “استفاده از یراق‌آلات بی‌کیفیت باعث می‌شود کل هزینه شما برای خرید و نصب درب به هدر برود.
استفاده از رول بولت برای دهانه‌هایی که چهارچوب آهن ندارند.
پر کردن فضای چهارچوب با دیوار با فوم نسوز.

محل نصب درب‌های ضد حریق

محل نصب درب‌های ضد حریق معمولاً در پله‌های اضطراری و پاگردها است، چراکه استفاده از این نمونه درب در چنین قسمت‌هایی باعث می‌شود که راه خروجی ساختمان در زمان بروز حادثه سالم و بدون مشکل باقی بماند. استفاده از درب‌های ضد حریق در ورودی راه‌پله اضطراری، پاگردها و… به شما اجازه می‌دهد که در زمان بروز هر حادثه مسیر امنی برای خروج از ساختمان داشته باشید و از طرفی آتش‌سوزی بین طبقات گسترش پیدا نکند. از این درب‌ها در مکان‌هایی مانند: بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، سالن‌های همایش و ‌سینما یا تئاتر، اماکن اداری، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، ادارات، مجتمع‌های مسکونی و تجاری و… استفاده می‌شود.