شرکت مهندسی آدورا فراز آریا دوستدار همیشگی طبیعت
  • درب ضد حریق

    درب ضد حریق به درب هائی گفته می شود که در برابر حرارت مقاوم هستند و برای مهار آتش و دود و همچنین خروج اضطراری استفاده می شود.این درب ها نقش بسیار مهمی را در بالا بردن امنیت مردم  و کاستن خسارات حاصل از آتش سوزی ایفا می نمایند و در ساختمانهای بلند و در راه پله ها ( پاگرد پله اضطراری )  مورد استفاده قرارمیگیرد تا مردم بتوانند راحتر فرارکنند.

    پروژه های درب ضد حریق آدورا

    آدورا ارائه دهنده انواع درب های ضد حریق مورد تایید سازمان آتش نشانی

    کیفیت درب ضد حریق

    استاندارد بالا و استفاده از بهترین برندهای درب ضد حریق

    قیمت درب ضد حریق

    بر اساس مدل و ابعاد و مقاومت درب ضد حریق متغیر است.

    میزان مقاومت درب ضد حریق

    120 تا 180 دقیقه

    پشتیبانی فروش

    همه روزه از 8:30 صبح الی 17 (پنجشنبه ها تا 13) شماره تماس : 02125945

    نحوه ثبت سفارش

    سفارش تلفنی و ارسال کارشناس فنی برای توضیح زیر سازی و محصولات (رایگان)

    درب ضد حریق چیست؟

    درب ضد حریق به درب هائی گفته می شود که در برابر حرارت مقاوم هستند و برای مهار آتش و دود و همچنین خروج اضطراری استفاده می شود.این درب ها نقش بسیار مهمی را در بالا بردن امنیت مردم  و کاستن خسارات حاصل از آتش سوزی ایفا می نمایند و در ساختمانهای بلند و در راه پله ها ( پاگرد پله اضطراری )  مورد استفاده قرارمیگیرد تا مردم بتوانند راحتر فرارکنند 

    درب ضد حریق

    استفاده از درب ضد حریق ایرانی در پله فرارمجتمع های مسکونی و تجاری، ادارات، ورزشگاه ها، پالایشگاهها و نیروگاهها ، راهروهای ارتباطی بیمارستان و اماکن اداری ، سالنهای همایش ، فرودگاهها و بطورکلی تمام مکانهایی که امکان حریق وجود دارد و امنیت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است  استفاده می شود

    در واقع درب ضد حریق، دربی است که از شعله ور شدن آتش جلوگیری می کند و در برابر حریق تا حدود ۴ ساعت مقاومت می کند. چهار چوب و روکش درب هر دو از فولاد بوده و از ورق فولادی، پشم سنگ یا پشم سرامیک، پوشش رنگ نسوز و یراق آلات ساخته می شود. لاستیک درزگیر نسوز اطراف در را احاطه کرده که در اثر حرارت به ۸ برابر ضخامت اولیه خود می رسد و از وارد شدن دود سمی و حرارت جلوگیری می کند و برای مهار آتش و دود و همچنین خروج اضطراری غالبا در پاگرد ها و پله های اضطراری استفاده میشود.. درب ضد حریق یا درب ضد آتش به انگلیسی) Fire door (یکی از انواع درب‌های ایمنی است که در برابر آتش، حرارت و دود مقاوم بوده و به عنوان درب خروج اضطراری هم استفاده می‌ شود. پیشتر درب‌های ضد حریق از چوب روسی ساخته می شد که مدت زمان مقاومت در برابر حریق نهایتا تا ۶۰ دقیقه بود اما با پیشرفت علم و تکنولوژی این نوع درب ها با فولاد ساخته می‌ شوند ولی ساختار درونی آن ها می‌تواند از جنس شیشه، فولاد، علیق ها حرارتی(پشم سنگ یا پشم سرامیک) ساخته شود

    مشاوره رایگان

    برای مشاوره رایگان و استعلام قیمت انواع درب اتوماتیک با ما در ارتباط باشید

    راه های ارتباطی با آدورا | درب اتوماتیک شیشه ای و ضد حریق

    انواع درب ضد حریق

    درب ضد حریق فلزی

    درب ضد حریق فلزی

    ذرب ضد حریق چوبی

    ذرب ضد حریق چوبی

    ملزومات درب ضد حریق

    نوار دود بند

    دستگیره آنتی پنیک

    آرام بند

    دستگیره استیل درب ضد حریق | دستگیره لوله ای استیل دری ضد حریق

    دستگیره متحرک

    اجزای تشکیل دهنده درب ضد حریق

    اجزای تشکیل دهنده درب ضد حریق

    1- دستگیره درب ضد حریق

    یکی از مواد تشکیل دهنده ی درب ضد حریق، آنتی پنتومیک یا پانیک بار می باشد. که از جنس استیل است. در ساخت درب های ضد حریق از این جنس برای ساخت دستگیره های درب استفاده می شود. که عملکردی سریع و جنسی مقاوم دارد.

    2- پشم سنگ نسوز

    از دیگر مواد تشکیل دهنده ی درب ضد حریق، پشم سنگ نسوز می باشد که در طراحی این درب ها از آن استفاده می کنند. باید بدانید که ساختمان یک درب ضد حریق به این صورت است که یک چهارچوب وجود دارد که در آن شبکه ای از فلز است. میان این شبکه های فلزی پشم سنگ نسوز قرار می گیرد تا بر مقاومت این درب ها افزوده شود. پشم سنگ نسوز به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده ی درب ضد حریق، در برابر آتش می تواند حدود دو ساعت مقاومت نماید و دمایی حدود هشتصد و پنجاه درجه ی سانتی گراد را می تواند حمل نماید.

    3- چهارچوب فلزی

    از مهم ترین مواد تشکیل دهنده ی درب ضد حریق فلز است که در قطعات مختلف این درب ها به کار رفته است. این فلز که برای ساخت چهارچوب استفاده می شود ورق های گوانیزه شده هستند که به ضخامت دو میلی متر می باشند. رنگ این چهارچوب ها از رنگ کوره ای الکترو استاتیک نسوز می باشد.

    4- لولا درب ضد حریق

    یکی دیگر از قطعات یک درب ضد حریق لولا می باشد که باید از جنس فلز و کاملا مقاوم باشد. درب های ضد حریق به خاطر موادی نسوز و سنگینی که دارند از وزن زیادی برخوردار می باشند. لولا تنها تکیه گاه این لنگه درب ها می باشد که باید وزن زیاد آن را تحمل کند. پس باید جنس لولا از فلزی سخت و مقاوم باشد که بتواند این وزن را تحمل نماید. بیشترین مواد تشکیل دهنده ی درب ضد حریق، فلز می باشد. چرا که فلز ها می توانند دمای زیادی را متحمل شوند و در برابر سایر مواد و عناصر طبیعی از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. اگر چه فلز هایی که در ساخت درب های ضد حریق به کار می روند با هم متفاوت هستند اما همگی مقاوم و سخت می باشند. معمولا برای لولا ها از فلز استیل استفاده می کنند تا در برابر رطوبت و اکسید شدن هم مقاوم باشند. فلز استیل در عین تحمل وزن های بالا می توان در برابر زنگ زدگی و فرسودگی نیز مقاومت نماید.

    مشخصات فنی درب ضد حریق

    جنس ورق لنگه درب

    از ورق فولاد یا فولاد گالوانیزه با ضخامت ۱ یا ۲ میلیمتری با پوشش رنگ پودری الکترو استاتیک میباشد.

    جنس ورق چهار چوب

    ورق گالوانیزه یا آهن به ضخامت ۱٫۵ میلیمتری تا ۲ میلیمتری.

    مواد پرکننده فضای داخل درب

    نوع پانل پشم سنگ Rockwool با وزن مخصوص ۸۰- ۱۲۰ Kg/m3 با ضریب رسانه ای حرارتی و یا از پرلیت که سازگار با محیط زیست ، غیر سوختنی و در شرایط آتش سوزی هیچگونه گازی از خود متصاعد نمیکند.پشم سرامیک با دانسیته ۱۲۸ به ضخامت ۵ سانت بهمراه عایق سرامیک فایبر به ضخامت ۶ میلیمتر و پارچه نسوز تفلونی به ضخامت ۳ میلیمتر.

    رنگ آمیزی درب ها

    پوشش رنگ دربها و چهارچوب ها با پوشش رنگ پودری کوره ای به روش الکترواستاتیک

    تجهیزات درب ها

    شامل لولای فولادی ضد حریق ، نوار دود بند ، قفل و دستگیره خروج اضطراری و آرام بند(Pushbar-Panic Exit Device)

    ابعاد درب

    درب تک لنگه ، دولنگه و یا ابعاد سفارشی در طرحهای مختلف قابل ارائه میباشد.

    یراق آلات

    نصب یراق آلات درب ضد حریق مشتمل بر قفل و دستگیره پنیک (Panic Exit Device) و بند (Panic Exit Device)
    نصب نوار دود بند دور تا دور قاب لبه درب جهت درز بندی ، هوابندی و بی صدا باز و بسته شدن درب
    لولاهای فولادی آبکاری شده مستحکم با پیچ آبن یا آلیاژ ۹/۱۲ با قابلیت رگلاژ ۳ بعدی
    برای جاگذاری این نوع درب ها در ساختمان های در حال احداث بایستی فریمی از قوطی ۳*۶ در پروژه نصب شود که یک سانتی متر از عرض و یک سانتی متر از طول از ابعاد خریداری شده بزرگتر باشد . برای ساختمانهایی که دیوارهای مستحکم بتنی و یا سنگکاری شده دارند نیازی به جایگذاری فرم نیست و دربها توسط پیچ و رول پلاک به دیوار نصب و یا داخل چهارچوب درب توسط بتن و مصالح بنایی پر میشود.

    مشخصات فنی درب ضد حریق ۲۴۰ دقیقه (E240)

    منظور از درب ضد حریق با تاییدیه آتش نشانی چیست ؟

    درب های ضد حریق تاییدیه دار دربهای هستند که توسط وزارت مسکن راه و شهر سازی و سازمان آتش نشانی استان مورد تایید قرار گرفته باشند و اجازه ساخت این دربها با نظارت سازمان های فوق به شرکت های مختلف داده می شود و درب ضد حریق مورد تایید سازمان آتش نشانی قرار می گیرد که همه متریال و روش ساخت آن با نمونه موجود در وزارت مسکن و شهرسازی یکی بوده و تولید کننده درب ضد حریق در آن تقلبی نکرده باشد. تعدادی از شرکت ها فقط خود درب ضد حریق را می فروشند و بعد از خرید شما باید برای گرفتن تاییدیه آتش نشانی اقدام نمایید. اما شرکت مهندسی آدورا فراز اریا دارای تاییدیه آتش نشانی  میباشد و درب های ضد حریق خود را با تمامی امکانات به مشتریان خود تحویل میدهد.

    استاندارد های درب ضد حریق

    درب های ضد حریق معمولا باید مورد تایید استاندارد UL  امریکا  LPCB ,انگلستان,  VDS آلمان و Efectis Era فرانسه و باید دارای گواهی نامه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی باشند.

    قیمت درب ضد حریق بر چه اساسی تعیین می شود؟

    با توجه به اینکه کارخانه درب ضدحریق دربهای مختلف با متریال های متنوعی را جهت انجام تست ارسال می کنند و بعد از تایید این دربها این متریال قابل تغییر نمی باشد ارائه نمونه اولیه مهندسی شده و ارزان قیمت بسیار در قیمت درب ضد حریق موثر بوده و شرکت هایی که بتوانند تاییدیه با مقاومت 240 دقیقه ای و درب ضد حریق ارزان ارائه کنند می توانند بهترین انتخاب برای شما باشد با توجه به شرکت سازنده ی درب ضد حریق فلزی با تاییده آتش نشانی ، متریال مورد استفاده در داخل درب با هم متفاوت می باشد. و این اختلاف متریال باعث تفاوت در زمان مقاومت به حریق درب ضد حریق فلزی می شود. بطور مثال بعضی از شرکت ها از متریال پشم سنگ و گچ نسوز بصورت هم زمان با هم استفاده می کنند. و یا بعضی از کارخانجات از پشم سرامیک یا پشم سنگ بصورت مجزا استفاده می کنند.

    مشاوره رایگان

    برای مشاوره رایگان و استعلام قیمت انواع درب اتوماتیک با ما در ارتباط باشید

    راه های ارتباطی با آدورا | درب اتوماتیک شیشه ای و ضد حریق

    نکات قابل توجه در زمان خرید درب ضد حریق

    در هنگام سفارش موارد زیر به انتخاب خریدار قابل تغییر است؟

    نصب و راه اندازی درب ضد حریق

    یکی از مهمترین مواردی که  در درب های ضد حریق باید در نظر گرفته شود، نصب آن ها در محل قرار گیری است که به دو صورت ذیل می باشد:

    سایر درب های ضد حریق

    سوالات متداول

    بطور معمول از درب ضد حریق در ساختمان های بلند و همچنین در قسمت پاگرد پله های اضطراری استفاده می شود که فرار برای ساکنینی که در حادثه هستند راحت تر شود.

    >دستگیره پنیک – دستگیره پشت ( ساده و یا کلید خور ) – جک آرامبند و نوار درز گیر از متعلقات اجتناب ناپذیر درب ضد حریق است.

    درب ضد حریق به دلیل اهمیت خود باید مطابق با یکسری استانداردهای ویژه ساخته شود تا بتوان با خیال راحت آنها را مورد استفاده قرار داد به همین علت سازمان آتش نشانی و همچنین خدمات ایمنی شهر تهران ضوابط و استانداردهای خاصی را برای وارادات، ساخت و تولید این درب ها ارائه داده است

    ابعاد، نوع رنگ، نوع چهارچوب کیفیت یراق آلات نوع ورق فولادی در قیمت درب ضد حریق تاثیرگذار هستند

    تمام عواملی چون رنگ درب ضد حریق، ابعاد، تعداد، نوع چهارچوب، یراق آلات، نوع ورق و پشم سنگ در قیمت درب ضد حریق تاثیرگذارند که با محاسبه تمام این عوامل قیمت درب ضد حریق محاسبه می‌گردد

    ۳۱ نظر “درب ضد حریق

    1. علی گفت:

      سلام،
      امکان ساخت درب ضدحریق طبق رنگ دلخواه امکان پذیره ؟

      1. آدُرا گفت:

        با سلام و درود
        بله۔ امکان تولید هر رنگی بر روی درها وجود دارد فقط میبایست در زمان انتخاب از کارخانه تولیدد کننده رنگ استعلام گرفته شود ایا رنگ مورد نظر تولید میگردد یا خیر۔ با توجه به جنس رنگی که در درهای حریق استفاده میگردد که از نوع پودری میباشد برخی مواقع رنگ مورد نظر توسط کارخانه های تولیدی با موانعی همراه هست و آن رنگ خاص تولید نمیگردد.

    2. مازیار ملکی گفت:

      با سلام
      در ساختمان بهتره درب ضدحریق چوبی داشته باشیم با فلزی

    3. محمد عابدی گفت:

      لطفا در مورد اصلی ترین ویژگی که یک درب ضدحریق باید داشته باشه راهنمایی بفرمایید؟

      1. آدُرا گفت:

        با سلام و درود
        در انتخاب درب حریق میبایست به مواد اولیه استفاده شده در لنگه و چهارچوب دقت نمود که از ورق های فولادی مطلوب استفاده شود چون درصورت استفاده از کالای ارزان باعث میشود در موقع رنگ امیزی رنگ به خوبی بر روی درب ننشیند۔ موادی که داخل درب استفاده میشود باید از مواد استاندارد باشد چون تاثیر زیادی بر روی کیفیت درب در زمان حریق دارد اما برای کاربر امکان دسترسی داخل درب وجود ندارد به همین علت پیشنهاد میگردد شرکت هایی که جهت خرید انجام میدهید را از لحاظ سابقه کاری و مشتریان مورد ارزیابی قرار دهید همچنین براساس قیمت در میتوان کیفیت درب را مشخص کرد که اصولا درهای ارزانتر از متوسط قیمت بازار کیفیت هایی به مراتب پایین دارند۔ و مورد دیگری که میتوان در زمان انتخاب درب مورد نظر قرار داد یراق الات مورد استفاده میباشد که تاثیز بسزایی هم بر روی قیمت و هم کیفیت درب دارد

    4. مریم سعیدی گفت:

      ممنون از مطالب خوبتون

      1. آدُرا گفت:

        با سلام و درود
        شاد و پیروز باشید.

    5. رحیم گفت:

      آیا درب ضدحریق با درب آتش نشانی فرق داره؟

      1. آدُرا گفت:

        با سلام و درود
        خیر فرقی ندارند، اما “در ضد حریق” بسیار رایج تر است.

    6. علی اکبر امینی گفت:

      درب های ضد حریق ضمانت هم دارند ؟

      1. آدُرا گفت:

        با سلام و درود
        کلیه درب های ضد حریق دارای اصالت نامه کالا می باشند. جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ۰۲۱۲۵۹۴۵ تماس بگیرد.

    7. امیرحسین مولوی گفت:

      درب ضدحریق چوبی یا آهنی را شما پیشنهاد میدید؟ برای یک ساختمان اداری تجاری کدوم بهتره؟

      1. آدُرا گفت:

        با سلام و درود
        هر دو مدل درب ضد حریق چوبی و درب ضد حریق فلزی دارای استاندارد و کیفیت خوبی هستند. جهت اطلاعات بیشتر می تونید به وب سایت به بخش های (درب ضد حریق چوبی و درب ضد حریق فلزی ) مراجعه نموده و یا با کارشناس درب ضد حریق ۰۲۱۲۵۹۴۵ تماس بگیرید.

    8. شفیعی گفت:

      بیشترین مقاومتی که درب ضدحریق در مقابل آتش سوزی داره معمولا چند دقیقه هست؟

      1. آدُرا گفت:

        با سلام و درود
        بیشترین زمان مقاومت درب ضد حریق ۱۸۰ دقیقه می باشد.

    9. محمدامین زمانی گفت:

      برای اینکه درب ضدحریق تائیدیه آتش نشانی را داشته باشد بایستی چارچوب مشخصی را داشته باشد؟

      1. آدُرا گفت:

        با سلام و درود
        چهار چوب قسمتی از درب ضد حریق است که می بایست چهارچوب درب ضد حریق دارای استاندارد و کیفیت لازمه باشد.

    10. محمدی گفت:

      سلام
      نیاز به چهل عدد درب ضد حریق دارم

      1. آدُرا گفت:

        با سلام و درود
        لطفا با واحد فروش ۰۲۱۲۵۹۴۵ داخلی ۱۰۲-۱۰۱ تماس بگیرید.

    11. امیرعلی گفت:

      کدام ساختمان ها نیاز به درب ضد حریق دارد؟

      1. آدورا گفت:

        با سلام و درود
        دوست عزیز، تمامی ساختمان های که متراژ آن از کف حیاط ساختمان تا کف پشت بام ۲۳ متر یا بیشتر و یا بالای ۶طبقه بدون احتساب پارکینگ و لابی باشد این ساختمان ها در صورتی که جواز ساخت آن بعد از ۱۳۹۸/۰۹/۰۱ باشد ملزم به استفاده از درب مقاوم حریق و ضد حریق می باشد.

    12. عزیزی گفت:

      منظور از درب تاییدیه دار چه دری می باشد؟

      1. آدورا گفت:

        با سلام و درود
        درب های دارای گواهینامه های معتبر از سوی سازمان های مورد تایید سازمان آتش نشانی، جزو درب های تاییدیه دار می باشند.

    13. رامین صفوی گفت:

      با سلام
      در صورتیکه عرض دهانه ساخته شده بیشتر از ۱۲۰ سانتیمتر باشد چه کار باید کرد؟

      1. آدورا گفت:

        با سلام و درود
        در این صورت باید از درب دولنگه استفاده شود.

    14. همایون گفت:

      چه رنگ هایی مجاز به استفاده در دربهای آتش نشانی می باشد؟

      1. آدورا گفت:

        با سلام و درود
        امکان استفاده از تمامی رنگ ها بر روی درب های ضدحریق مجاز می باشد اما رنگ رایج درهای حریق سفید و کرم می باشد.

    15. نیما گفت:

      آیا نیاز به پر کردن چهارچوب بعد از نصب می باشد؟

      1. آدورا گفت:

        با سلام و درود
        بله، بعد از نصب بایستی چهارچوب با مصالح و ملات داخل چهارچوب پر و مقاوم سازی گردد.

    16. مهران صفری گفت:

      سلام و روزبخیر
      پس از نصب باید چه مدارکی از شرکت ارئه دهنده درهای ضد حریق دریافت نمود؟

      1. آدورا گفت:

        با سلام و درود
        پس از پایان نصب و بازدید کارشناس فنی شرکت ارائه دهنده درب های مقاوم حریق، این شرکت موظف به ارائه برگه اصالت کالا که توسط سازمان آتش نشانی تهیه گردیده است به مصرف کننده می باشد و بایستی ممهور به مهر و امضای تولید کننده نماینده فروش، نصاب درب و مدیر فنی باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲۱ رای