شرکت مهندسی آدورا فراز آریا دوستدار همیشگی طبیعت
درب اتوماتیک بیمارستانی

درب اتوماتیک بیمارستانی

  • درب اتوماتیک بیمارستانی ، با هدف بهبود ایمنی، کنترل عفونت و راحتی استفاده در بیمارستان‌ها طراحی شده‌اند. این درب‌ها، که در ورودی‌ها، اتاق‌های عمل، بخش‌های مراقبت ویژه و دیگر بخش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، از تماس دستی برای باز و بسته شدن اجتناب می‌کنند و به کاهش انتقال عفونت کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین دسترسی را برای کارکنان و بیماران، به‌ویژه آن‌هایی که از تجهیزات پزشکی یا ویلچر استفاده می‌کنند، تسهیل می‌بخشند و می‌توانند با سیستم‌های کنترل دسترسی تجهیز شوند تا امنیت بیمارستان را تقویت کنند.

    انواع درب بمارستانی

    درب اتوماتیک شیشه ای  آدرا به گونه ای طراحی شده اند که کاربردی آسان داشته باشند، هم چنین در هنگام بازشدن درب، حریم خصوصی بیمار حفظ شود و جابجایی بیماران به سهولت انجام پذیرد. قسمتهای ویژه ای در این نوع درب ها وجود دارند که سبب افزایش کارایی آن ها می شوند مانند اتصال به سیستم اتفاء حریق، تنظیم سرعت باز و بسته شدن، بی صدا بودن سیستم اتوماتیک دربها و پوشش محافظتی میکروپیگمنت ها. این درب ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

    •  درب کشویی غیرلمسی
    •  درب های کشویی تلسکوپی
    •  درب های تاشو (آکاردئونی)
    •  درب های لولایی

    درب های غیرلمسی کشویی

    زمانی که به ورودی های سنسوری نیاز باشد، درب های کشویی سنسوردار بصورت خودکار کاربرد خواهند داشت.سنسور غیرلمسی به راحتی درب را باز و بسته می کند و با حذف استفاده از دستگیره درب خطر شیوع و فراگیری بیماری را کاهش می دهند.درب های غیرلمسی بیمارستانی بطور خوکار باز و بسته می شوند. بازشدن درب از طریق انتخاب شما از سنسورهای چشمی دیوار یا دیواری که در آن وسیله فعال کار گذاشته شده است انجام می شود و بطور خودکار بسته می شود تا بدون کاربرد دست، به آسانی از درب استفاده می شود و میزان انتقال باکتریها و میکروب ها کاهش یابد.

     

    درب های کشویی تلسکوپی 

    درب تلسکوپی کشویی، یک نوع درب اتوماتیک بیمارستانی است که به طور اتوماتیک باز و بسته می‌شود و از طریق حرکت افقی و عمودی به شکل کشویی انجام می‌شود. این نوع درب‌ها عمدتاً در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که محدودیت در فضا وجود دارد،در محیط های حساس بیمارستانی دربهای تلسکوپی ICU مناسب برای محیطهایی در بیمارستان و ICU می باشد که دهانه موجود کوچک می باشد و نیاز به حداکثر استفاده از عرض بازشو وجود دارد.پکیج های تلسکوپیک به دلیل قابلیت افزایش فضای بازشدن درب تا 3/4 عرض دهنه مورد توجه می باشند. طرحهای درب های تلسکوپی بیشتر معطوف به طرحهایی با لت های مساوی می باشند.یکی از ویژگی‌های مهم این درب‌ها این است که به صورت اتوماتیک عمل می‌کنند و نیازی به دستی کردن ندارند. سیستم‌های حسگری به درب‌های تلسکوپی کشویی اجازه می‌دهند تا به طور خودکار در مقابل حرکت اشیاء و افراد تشخیص دهند و در صورت لزوم توقف یا بازگشت انجام دهند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که این درب‌ها مناسب برای استفاده در مکان‌هایی با ترافیک بالا باشند و در عین حال ایمنی و امنیت را حفظ کنند.

    درب های تاشو (آکاردئونی)

    درب اتوماتیک تاشو یک نوع درب اتوماتیک بیمارستانی است که به طور افقی باز و بسته می‌شود و در حین انجام این عملیات از فضای عمودی کمتری استفاده می‌کند. درب های تاشو گزینه خوبی برای پکیج های درب های کشویی قدیمی در ICU و CCU می باشند.این محصول بسیاری از مشکلاتی که در اتاق های ICU و CCU مواجهه می شوند را از بین می برد.یک درب تاشو یا آکاردئونی دارای مزایای هر دو درب چرخشی و لولایی می باشد. باز و بسته شدن این دربها که بصورت تاشو  و لولایی هستند به پرستاران کمک می کند تا به آسانی صندلی های چرخ دار بیماران، چرخ دستی ها، بیماران و تجهیزات را جابجا کنند.این امکان به مکان‌هایی که ممکن است با ترافیک بالا روبه‌رو شوند، کمک می‌کند تا دسترسی راحت‌تری برای مردم فراهم کنند و همچنین به کنترل دمای داخلی محیط کمک می‌کند. به علاوه، این درب‌ها معمولاً دارای سیستم‌های حسگری هستند که به تشخیص حرکت و باز و بسته شدن اتوماتیک درب کمک می‌کنند.درب های لولایی با بازشدن درب در هر دو طرف برای لت های بدون چفت چندگانه کار می کند.

    درب های لولایی 

    طرح درب های لولایی که با کمک دست باز و بسته می شوند به صورت جفت های غیرمساوی، جفت های مساوی و تک درب می باشند . این طرح ها کاربری آسانی را سبب می شود برای نقل و انتقال از درب خروجی یا بیمار و نیازی به هیچ شیاری در کف زمین نیست.این درب ها راه حل های بزرگی را برای انواع نیازها دارد. درب های لولایی بخش ICU در یک پکیج سنجش دود با شماره گواهینامه UL1784  قرار دارد،این درب ها دارای علامت هایی با شکاف T شکل هستند که در کارخانه نصب شده است و دارای سیستم بستن و رفت و برگشت پنهان می باشند.در واقع یک سیستم انتخابی در این دربها موجود است که کار بستن درب را بطور خودکار انجام می دهد.

     

     

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    فهرست مطالب

    ارتباط با ما

    تهران ، خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان خواجه عبداله انصاری، کوچه نورمحمدی

    02125945

    آخرین مقالات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *