شرکت مهندسی آدورا فراز آریا دوستدار همیشگی طبیعت

چرا  از درب های  ضد حریق استفاده می کنیم؟

همه ی ما از هر ساختمان اداری یا تجاری و مسکونی رفت و آمد میکنیم یا ساکن هستیم . انتظار داریم که در صورت آتش سوزی ،ساختمان ها در مقابل حرارت و دود ایمن باشند . اما متاسفانه خیلی از مواقع به این صورت نیست و فاجعه بزرگی رخ میدهد .

درب هاب ضد حریق بخشی از سیستم حفاظت در مقابل آتش سوزی میباشد .برای تمامی ساختمان ها از جمله اداری ،تجاری،مسکونی و… مورد استفاده قرار میگیرد.

کارایی درب ضد حریق بر خلاف درب های ساده باید هدف اصلی خود را انجام دهد. یعنی در برابر حریقاز خود مقاومت نشان دهد و از انتشار دود جلوگیری کند تا از جان انسان ها  و آسیب زدن  بیشتربه باقی ساختمان جلوگیری شود.

 

درب ضد حریق برای مدت زمان مشخصی از گسترش آتش جلوگیری می کند. درب ضد حریق از متریالی ساخته شده اند که بسته به درجه درب ضد حریق، 120 دقیقه یا 240 دقیقه در برابر آتش مقاومت می کنند. درب های ضد حریق با نوارهای دودبند در یک شیار در هر لبه درب یا چارچوب درب ضد حریق نصب می‌گردد. هنگامی که آتش‌سوزی صورت می‌گیرد، گرما باعث می‌شود که نوارهای شعله ‌ور منبسط شوند تا شکاف بین درب ضد حریق و چارچوب را پر کند. این عمل نوار دودبند اتاق را مهر و موم می کند و گسترش آتش را برای مدت معینی متوقف می کند. درب ضد حریق تنها زمانی کار می‌کند که در هنگام آتش‌سوزی بسته باشد، بنابراین همیشه باید اطمینان حاصل کنید که درب ضد حریق شما دارای جک آرام بند یا لولای آرام بند باشد.تا در صورت باز شدن درب ضدحریق به صورت اتماتیک بسته شود. باید توجه داشت که تمامی متریال استفاده شده و یراقالات موجود از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.

 

1-دود بند شدن

درب های ضد حریق با توجه به نوار دود بندی که در چارچوب یا لنگه درب ضد حریق تعبیه شده است ،باعث میشود که درب های ضد حریق آتش یا دود را در اتاق یا مکانی که آتش در آن شروع شده نگه می‌دارد و از گسترش آتش و دود  به اتاق یا مکان های دیگر جلوگیری می‌کند .باید توجه داشت در صورتی که نوار دودبند از کیفیت خوبی برخوردار نباشد نوار دود بند مانند پلاستیک ذوب شده عمل میکند که خاصیت چسبندگی در آن بوجود می‌آید منجرب به این می شود که درب ضد حریق باز نگردد. عواقب جبران ناپذیری بوجود می‌آید.

 2-داشتن راه پله امن

درب ضد حریق از انتشار دود و آتش به راه پله جلوگیری می کند . زمانی که درب ضد حریق نصب شده باشد وافرادی که در ساختمان حضور دارند  با رفتن به راه پله به مکانی دور از آتش و دود می رسند.و زمانی بیشتری را برای فرار از ساختمان مهیا می‌کند. با توجه به این موارد درب ضد حریق باعث جدا سازی مکان حریق با مکان های مجاور می‌گردد

3-خروج آسان

درب های ضد حریق آدورا با دارا بودن آنتی پنیک تاچی اگر افراد داری دید کم یا نقص عضو باشند تنها با برخورد کردن به دستگیره وفشار دادن دستگیره درب ضد حریق باز می‌گردد و به راه پله یا مکانی که دود و آتش در آن جا حضور ندارند وارد می‌شوند.

 

فهرست مطالب

ارتباط با ما

تهران ، خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان خواجه عبداله انصاری، کوچه نورمحمدی

02125945

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *