شرکت مهندسی آدورا فراز آریا دوستدار همیشگی طبیعت
تعمیر ریموت درب اتوماتیک شیشه ای

تعمیر ریموت درب اتوماتیک

  • با پیشرفت علم و فناوری و ورود درب‌ اتوماتیک شیشه ای و معمولی به بازار، زندگی آسان‌تر و آرامش در زندگی افزایش یافته است. استفاده از درب اتوماتیک باعث افزایش سرعت کارها نیز شده چرا که دیگر نیازی به پیاده شدن از خودرو و باز و بسته کردن در نداریم، فقط کافیست با استفاده از یک ریموت، درب اتوماتیک پارکینگ، مغازه و غیره را باز و بسته کنیم .اما در کنار این راحتی، ممکن است پس مدتی نیازمند تعمیر ریموت درب اتوماتیک شویم. امروز در این مقاله قصد داریم شما را با ریموت درب اتوماتیک و نحوه تعمیر و عملکرد آن آشنا کنیم.

    ریموت درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

    ریموت وسیله‌ای است که به عنوان فرستنده، ما را قادر می‌سازد بدون صرف انرژی و اتلاف آن، به صورت اتوماتیک درب را باز و بسته کنیم. برای عملکرد درست آن باید حداقل و حداکثر فاصله از درب را رعایت کرد و منتظر باز یا بسته شدن درب شویم، استفاده از این وسیله هرچند ساده و خوشایند است اما ممکن است گاهی به دلایل مختلف دچار اختلال شود و ما نیاز به تعمیر ریموت درب پارکینگ داشته باشیم. در بسیاری از مواقع توصیه می‌کنیم از یک تعمیرکار متخصص در بررسی، عیب‌یابی و تعمیر ریموت درب اتوماتیک خود کمک بگیرید. کارشناسان ما در آدرا آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستند.

    لرن کردن ریموت درب اتوماتیک (نحوه عملکرد)

    همانطور که گفتیم ریموت به عنوان یک فرستنده و جک‌های درب اتوماتیک به عنوان یک گیرنده عمل می‌کنند. درواقع ریموت با ارسال سیگنال یا پیام درخواستی به گیرنده یا همان جک‌های درب پارکینگ باعث باز و بسته شدن درب می‌شود که به این فرآیند اصطلاحا لرن کردن گفته می‌شود. جالب است بدانید که فرستنده هر ریموت به گیرنده مخصوص خود اختصاص دارد. در واقع هر ریموت فقط قادر است دربی را باز و بسته کند که گیرنده نصب شده روی درب مخصوص همان ریموت باشد. درصورت اختلال در لرن کردن ریموت، باید اقدام به تعمیر ریموت درب اتوماتیک با یک تعمیرکار متخصص نمایید.

    انواع ریموت درب اتوماتیک شیشه ای

    با توجه به این که ریموت‌ها به عنوان فرستنده عمل می‌کنند دارای انواع مختلفی هستند. از رایج ترین انواع ریموت‌های درب پارکینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ریموت سیگنالی

    این نوع ریموت‌ها پیام را به وسیله‌ی سیگنال مورد نظر ما ، لرن می‌کنند و منجر به باز و بسته شدن درب اتوماتیک پارکینگ می‌شوند.

    ریموت بلوتوثی

    ریموت‌های بلوثوتی درب اتوماتیک پارکینگ نسبت به ریموت‌های دیگر محبوبیت بیشتری دارند. زیرا برد این نوع ریموت از انواع دیگر بیشتر است و از فاصله‌های دورتری می‌شود درب را کنترل کرد. چچرا که این نوع ریموت پیام را از طریق بلوتوث برای گیرنده‌ی خود ارسال می‌نمایند.

    ریموت کدی

    ریموت‌های کدی از کدهای 3 یا 6 رقمی برای گیرنده‌ی خود استفاده می‌کنند. این نوع ریموت‌ها به دلیل این که پس از هر بار فشردن کلیدهای ریموت، کد ارسالی به گیرنده یا ریسیور را تغییر می‌دهند از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل ریموت‌های کدی گران قیمت ترین نوع ریموت‌ها هستند. لازم به ذکر است که بدانید هزینه تعمیر ریموت‌ درب اتوماتیک و نحوه تعمیر آن با توجه به نوع آن متفاوت می‌باشد.

    خراب شدن ریموت درب اتوماتیک

    از شایع‌ترین و مهم‌ترین علائم خرابی ریموت‌های درب پارکینگ یا درب های شیشه‌ای می‌توان به فشردن طولانی و عمیق دکمه‌های ریموت جهت باز و بسته شدن درب اشاره کرد. در چنین شرایطی باید علت خرابی را بررسی و از تعمیرکار ریموت درب اتوماتیک کمک بگیرید.

    علت خرابی ریموت درب اتوماتیک

    ریموت‌های درب پارکینگ یا برخی درب‌های شیشه‌ای ممکن است گاهی به دلایل مختلف دچار اختلال شوند و درست کار نکنند و یا به طورکامل از کار بیفتند و دردسرساز شوند. توصیه می‌کنیم برای تعمیر ریموت درب اتوماتیک حتما از افراد متخصص استفاده کنید. در ادامه به رایج ترین دلایل خرابی ریموت درب اتوماتیک می‌پردازیم.

    ضربه خوردن به ریموت

    ممکن است در بعضی مواقع ریموت به دلیل کم توجهی فرد از دست وی افتاده و با شتاب نسبتا زیادی به زمین برخورد کند در این هنگام احتمال آسیب دیدن و از کار افتادن ریموت بسیار بالا است.

    فرو رفتن در آب یا خیس شدن ریموت

    یکی دیگر از اتفاقات ناگهانی که ممکن است باعث خرابی ریموت‌ها شود فرو رفتن در آب و یا جوی‌های کنار خیابان می‌باشد. معمولا 90درصد افراد بعد از افتادن ریموت در آب به دلیل ناآگاهی دکمه‌های روی ریموت را فشار داده و منجر به سوختن برد ریموت می‌شوند. در بخش بعدی به نحوه عملکرد درست زمان افتادن ریموت در آب می‌پردازیم.

    تداخلات فرکانسی

    گاهی به دلیل وجود فرکانس‌های مختلف در محدوده‌ای که افراد قصد استفاده از ریموت را دارند، عملکرد ریموت دچار مشکل می‌شود. که برای تشخیص آن می‌توانید با یک تعمیرکار تعمیر ریموت درب پارکینگ مشورت کنید.

    ضعیف شدن باتری

    ممکن است پس از گذشت زمانی، باتری ریموت کنترل تمام شود که یکی از نشانه‌های آن، ضعیف شدن برد ریموت کنترل خواهد بود، در این صورت شما باید اقدام به تعویض باتری ریموت کنترل نمایید.

    مراحل عیب یابی و تعمیر ریموت درب اتوماتیک

    برای تعمیر ریموت درب برقی می بایست حتما از یک فرد با تجربه و تعمیر کار ماهر در این زمینه کمک بگیرید. اما درصورت تمایل به عیب یابی قبل از تعمیر توصیه می‌کنیم راهکارهای زیر را بررسی کنید.

    بررسی باتری ریموت

    تمام شدن باتری یکی از شایع‌ترین علل اختلال در عملکرد ریموت است به همین منظور قبل از اقدام به هرکاری حتما از سالم بودن آن اطمینان حاصل فرمایید.

    بررسی وضعیت چشمی درب اتوماتیک

    بعد از اطمینان از باتری ریموت، به سراغ چشمی درب اتوماتیک بروید. کثیف بودن چشمی درب پارکینگ و یا قرار داشتن یک مانع در مقابل آنها می‌تواند مانع عملکرد صحیح ریموت شود. برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید به آرامی و با یک دستمال مرطوب اقدام به تمیز کردن چشمی‌های درب نمایید.

    بررسی برد ریموت

    اگر بعد از بررسی چشمی درب همچنان مشکل برطرف نشد، می‌بایست اقدام به بررسی قسمت‌های داخلی برد و ریموت درب‌های برقی نمایید. توصیه می‌کنیم این مرحله را به یک تعمیرکار حرفه‌ای مانند کارشناس ما در آدرا بسپارید چرا که ممکن است باعث آسیب بیشتری به ریموت شوید.

    کنترل فرستنده تعبیه شده روی دیوار

    در مرحله آخر جهت تعمیر ریموت درب اتوماتیک لازم است تا فرستنده قرار داده شده بر روی دیوار را کنترل نمایید تا از کارکرد درست آن اطمینان حاصل کنید. اگر فاصله قرارگیری استاندارد بود اما همچنان مشکل وجود داشت، ممکن است دریافت سیگنال‌های فرستاده شده از جانب فرستنده در ریموت دچار اشکال شده باشند. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید لازم است تا حتما به یک فرد با مهارت کافی در این زمینه مراجعه کنید

    اقدمات لازم بعد از خیس شدن ریموت درب برقی

    یکی از سوالات پرتکرار کاربران آدرا که به دلیل اهمیت زیاد آن آن را در این قسمت به صورت مجزا توضیح می‌دهیم این است که بعد از خیس شدن ریموت درب برقی چه کار کنیم؟ در پاسخ باید گفت بعد از خیس شدن ریموت از زدن دکمه‌های آن اجتناب کنید. زیرا موجب سوختن آن می‌شود. در این چنین شرایطی ریموت را در جایی خشک قرار دهید تا کاملا از درون و بیرون خشک گردد سپس می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر عجله دارید می‌توانید بوسیله یک آچار ساعتی قاب ریموت را باز کرده و به سادگی داخل آن را با یک سشوار خشک کنید.

     

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    فهرست مطالب

    ارتباط با ما

    تهران ، خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان خواجه عبداله انصاری، کوچه نورمحمدی

    02125945

    آخرین مقالات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *