شرکت مهندسی آدورا فراز آریا دوستدار همیشگی طبیعت

تفاوت ترمووود و چوب پلاست چیست؟

  • تعریف چوب پلاست و ترمووود!

    • چوب پلاست چیست؟ خیلی راحت از اسم چوب پلاست می‌توان دریافت که این متریال صنعتی در واقع ترکیبی از الیاف چوب و پلاستیک‌های بازیافتی است که شباهت بسیار زیادی به چوب طبیعی دارد (چوب پلاستیکی!).
    • چوب ترمووود چیست؟ (معنی ترمووود چیست؟) ترمووود در واقع چوب‌های طبیعی فرآوری شده با مکانیزم‌های حرارتی پیشرفته است که ماندگاری و استحکام بیشتری نسبت به سایر چوب‌ها دارند. 

    احتمالا باید کنجکاو شده باشید که چرا اغلب نام ترمووود و چوب پلاست را با هم می‌شنویم؟ بدون شک این مسئله به ویژگی‌های مشابه و مزیت‌های این دو متریال مربوط می‌شود.

     

    اجرای چوب پلاست یا ترمووود، کدوم بهتره؟

    وقتی صحبت از انتخاب و مقایسه چوب پلاست و ترمووود به میان می‌آید، بدون شک باید از ویژگی‌های منحصر به فرد هر متریال و بررسی معایب آن‌ها سخن گفت.

    ما فکر می‌کنیم که اصلی‌ترین ویژگی چوب پلاست را می‌توان دوستی با محیط زیست دانست. چرا؟ چون پلاستیک‌های بازیافتی به جای رها شدن در طبیعت و یا سوختن و آلوده نمودن محیط زیست، تبدیل به یک متریال بسیار پرکاربرد و محبوب می‌شوند که تا سال‌های سال قابل استفاده و بازیافت هستند و این مسئله برای طرفداران محیط زیست بسیار حائز اهمیت است.

    و اما در مورد ترمووود اصلی‌ترین ویژگی ترمووود همان با دوام و طبیعی بودن آن است. هنوز هم خیلی‌ها علی‌رغم دوستی با محیط زیست باز هم نمی‌خواهند که مصنوعات صنعتی را جایگزین متریال‌های طبیعی و سنتی کنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند تا حس و حال چوب را علاوه بر ظاهرش تمام و کمال داشته باشند.

    معایب ترمووود:

    1. قیمت ترمووود نسبت به قیمت چوب پلاست گران‌تر است (ولی ارزشش را دارد!)
    2. قطع درختان و تخریب جنگل‌ها برای تولید محصولات ترمووود
    3. اجرای ترمووود برای ساخت سازه‌های گرد و منحنی مناسب نیست

    معایب چوب پلاست:

    1. متریال چوب پلاست نسبت به چوب در مقابل دما حساس‌تر است
    2. برخی از انواع وود پلاست (پلی‌پروپلین) برای استفاده در زمان بارش و مناطق مرطوب مناسب نیستند و ممکن است دچار تغییر حالت شوند

     

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    فهرست مطالب

    ارتباط با ما

    تهران ، خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان خواجه عبداله انصاری، کوچه نورمحمدی

    02125945

    آخرین مقالات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *