شرکت مهندسی آدورا فراز آریا دوستدار همیشگی طبیعت

رنگ بندی درب های ضد حریق

  • یکی از مراحل اصلی تولید درب ضد حریق، رنگ آمیزی درب ضد حریق می باشد که در مرحله آخر تولید درب و قبل از نصب یراق آلات بر روی درب انجام می گردد و اصولا قبل از اینکه درب مقاوم حریق رنگ آمیزی گردد ورق فولادی لنگه درب ضد حریق و چهارچوب درب ضد حریق بایستی عاری از هرگونه چربی و یا مواد زائد باشد که اصولا این پاکسازی توسط مواد نانو و یا پاک کننده های شیمیایی و در برخی موارد اسید شویی صورت می گیرد  و این پاکسازی باعث می شود مقاومت رنگ بر روی درب و جهارجوب بیشتر گردد و رنگ بعد از تولید پوسته نشود.

    بر روی درب ضد حریق می توان از انواع رنگ ها و کلیه تکنولوژی های رنگ آمیزی مانند قلم مو، پیسوله، غلطک، و یا رنگ آمیزی کوره ای استفاده نمود، ولی رایج ترین نوع رنگ آمیزی رنگ کوره ایی به روش الکترواستاتیک می باشد.

    در این نوع رنگ آمیزی درب ها توسط الکتریسته باردار می گردد که دو رشته سیم با یون های متفاوت یه جسمی که میخواهد رنگ شود متصل می گردد سپس رنگ پودری توسط اپراتور و یا دستگاه بر روی سطح درب و چهارچوب ضد حریق پاشیده می گردد و درها در کوره که بصورت سنتی و مدرن (کانوایر) قرار می گیرد و در مجاورت حرارت خشک می شود و پس از خروج از کوره رشته سیم های الکتریسیته از درب جدا می گردد.

    استاندارد خاصی از اینکه درب ضد حریق چه رنگی باشد وجود ندارد و با توجه به طراحی ساختمان از تمامی رنگ ها بر منای کد رنگ رال و یا سایر کدهای کارخانجات تولید کننده رنگ پودری، رنگ درب انتخاب می گردد. اصولا خط رنگ کارخانجات تولید کننده درب ضد حریق بر مبنای سفید و کرم می باشد و برای سایر رنگ ها محدودیت زمان رنگ آمیزی وجود دارد.

    متناسب با دکوراسیون و لابی و راه پله و مواردی از این دست طبق سلیقه طراح و یا کارفرمای پروژه، رنگ درب ضد حریق انتخاب میگردد. رایچ ترین رنگ پیشنهادی کارخانه های تولید کننده درب ضد حریق، رنگ سفید و یا کرم می باشد اما سایر رنگ ها نیز مطابق با سلیقه مشتری بر روی درب ها رنگ آمیزی میگردد.

    کد رنگ ها بر اساس کد رال می باشد اما برخی از کارخانجات تولید کننده رنگ در ایران کدهای منحصر به فردی را دارند که جهت سفارش می بایست حتما کالیته رنگ کارخانه مذکور موجود باشد تا بر اساس آن کدهای رنگ سفارش گذاری گردد.

    رنگ های درب ضد حریق انواع رنگ های براق، متالیک، چرمی، سمباده ایی، چکشی و… را شامل می گردد. اخیرا متعاقب درخواست مشتریان  و نیاز بازار، رنگ هایی با طرح چوب و یا سنگ نیز توسط کارخانه ها تولید و بر روی درب ها با تکنولوژی خاصی رنگ آمیزی میگردد و احساس درب چوبی و درب  با روکش سنگی را به مصرف کننده القا می نماید.

    نوع ورق فولادی استفاده شده در درب و چهارچوب درب مقاوم حریق تاثیر مستقیم بر روی کیفیت رنگ دارد که در صورت استفاده که از ورق با کیفیت پایین تاثیر مستقیم برروی کیفیت نهایی رنگ دارد و برعکس این موضوع هم صادق می باشد.

    در پایان توصیه می گردد در زمان انتخاب درب ضد حریق به کیفیت رنگ آمیزی درب مقاوم حریق توجه ویژه گردد تا در دراز مدت از خرید و انتخاب درب ضد حریق رضایت داشته باشیم.

     

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    فهرست مطالب

    ارتباط با ما

    تهران ، خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان خواجه عبداله انصاری، کوچه نورمحمدی

    02125945

    آخرین مقالات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *