شرکت مهندسی آدورا فراز آریا دوستدار همیشگی طبیعت
سنسور مثلثی نوری درب اتوماتیک شیشه ای

نحوه کارکرد سنسور مثلثی درب اتوماتیک شیشه ای

  • سنسور مثلثی نوری معمولا برای ایجاد امنیت و تشخیص حرکت در درب اتوماتیک شیشه ای استفاده میشود.درسنسور های مثلثی نوری  معمولا  برای ایجاد امنیت و تشخیص حرکت در درب های اتوماتیک نصب می شود. استفاده از این نوع سنسور در شمال امریکا بسیار زیاد است و سنسور مثلثی بسیار زیادی را تولید می کنند. زمان باز و بسته شدن درب های اتوماتیک این نکته بسیار اهمیت دارد که آسیبی به افراد وارد نشود و درب زمانی باز شود که یک فرد به سمت آن حرکت میکند و زمانی بسته شود که فرد از درب عبور کرده باشد.

    سنسور مثلثی نوری عموماً برای ردیابی افراد در درب اتوماتیک لولایی مورد استفاده قرار می گیرند.
    طراحی درب اتوماتیک لولایی باید به گونه ای باشد که به هیچ وجه برخوردی بین آنها و عابرین در هنگام باز و بسته شدن لت ها به وجود نیاید.

     

    انواع سنسور نوری

    سنسور های مورد استفاده در صنعت درب اتوماتیک عموماً به چهار گروه یا دسته مختلف تقسیم می شوند که عبارتند از

    سنسور های مایکروویو

    که با ردیابی کردن عابران هنگام نزدیک شدن افراد به درب عمل می نمایند.

    سنسورهای مادون قرمز

    که اغلب در سردر دربها نصب می شوند هنگامی که فرد یا افراد در جهت درب حرکت کنند، به نیروی محرکه درب دستور می دهند تا باز گردد.

    سنسورهایی که بر اساس تکنولوژی متشابه با دوربین های عکاسی طراحی شده اند و اصطلاحاً  camera based می باشند که به نوعی متشابه سنسورهای مادون قرمز می باشند و به منظور جنبه رقابتی با این سنسور ها طراحی و تولید شده اند.

    سنسور مثلثی

    که بر روی خود درب ها نصب می گردند و به همراه آنها به حرکت در می آیند تا میزان ایمنی بیشتری را فراهم آورند.

    نوع کارکرد سنسور مثلثی درب اتوماتیک

    از سنسور مثلثی درب اتوماتیک نوری عموماً برای تشخیص اشخاص در درب اتوماتیک لولایی مورد استفاده واقع می شود.

    سنسور های مورد استفاده در صنعت درب اتوماتیک به چهار گروه تقسیم می شوند که عبارت هستند از موارد زیر:

    سنسور  مایکرو ویو : سنسور های مایکرو ویو با ردیابی کردن عابر هنگام نزدیک شدن اشخاص به درب عمل می کند و به این صورت سبب تسهیل در امر عبور و مرور می شود.

    سنسور مادون قرمز : سنسور مادون قرمز غالبا در سر در درب نصب شده و هنگامی که فرد به سمت درب حرکت کند, به نیروی محرکه درب فرمان باز شدن می دهد تا موجب روان سازی ترافیک شود .

    سنسور camera based : این گونه از سنسور مثلثی درب اتوماتیک شامل نوعی سنسور است که بر اساس تکنولوژی مشابه با دوربین های عکاسی قوی و حرفه ای طراحی گشته اند و اصطلاحاً به آن ها camera based می گویند. این نوع سنسور مثلثی درب اتوماتیک در قدرت و دقت و سرعت عمل به نوعی مشابه سنسور های مادون قرمز است و به جهت افزایش جنبه رقابتی با این گونه سنسور ها طراحی شده و به تولید انبوه رسیده اند.

    سنسور مثلثی سر درب اتوماتیک : این نوع از سنسور مثلثی درب اتوماتیک بر روی قسمت های فوقانی خود درب ها به صورت خود سر نصب شده و با هدف ایجاد ایمنی بیشتر به همراه آن ها به حرکت در می آیند.

    سنسور مثلثی نوری درب اتوماتیک شیشه ای

    در پایان شایان ذکر است که شرکت آدورا نیز با بهره بردن از این تکنولوژی در درب های اتوماتیک داخلی خود و همچنین استقاده از برند های خارجی داری این تکنولوژی  در تلاش است تا بهترین و به روز ترین تکنولوژی های دنیار را به شما مشتریان محترم رضایت خاطر شما عزیزان را جلب نماید.

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    فهرست مطالب

    ارتباط با ما

    تهران ، خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان خواجه عبداله انصاری، کوچه نورمحمدی

    02125945

    آخرین مقالات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *